Deklaracja dostępności

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zsp5warszawa.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Szkoła Podstawowa Nr 227 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://sp227.biposwiata.pl

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Do końca 2023 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Beata Wojtyra

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Beata Wojtyra,  bwojtyra@eduwarszawa.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 846 03 81. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę na takie działanie. 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Szkoła składa się z jednego budynku, do którego prowadzą oddzielnie trzy wejścia. Na elewacji budynku znajdują się oznakowania wejścia i tablice urzędowe. Wejście główne częściowo zadaszone usytuowane jest od ul. Astronautów. Do wejścia głównego prowadzą schody. Pochylnia oraz schody usytuowane są od boiska, na którym znajduje się miasteczko ruchu drogowego. Wejście główne prowadzi do szatni szkolnej, która usytuowana jest w suterenie (poziom -1). Z sutereny na parter prowadzą schody. Na parterze usytuowany jest sekretariat szkoły, gabinet dyrektora oraz wicedyrektora, przed nim znajduje się hol bez oznakowania dotykowego na posadzce. W korytarzu tym znajduje się biblioteka, stołówka, gabinet pomocy przedmedycznej. Na parterze i I piętrze znajdują się sale lekcyjne i toalety. Do sal na I pierwszej kondygnacji prowadzą korytarze umożliwiające wyminięcie się 2 osób.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze umożliwiające wyminięcie się 2 osób.

Dostosowanie schodów

W budynku znajdują się oznakowane taśmą ostrzegawczą antypoślizgową schody wewnętrzne (proste, bez podcięć).

Dostosowanie wind

Budynek nie posiada windy.

Dostępność pochylni

Pochylnia prowadząca do budynku jest zadaszona tylko w części przy wejściu. Posiada poręcze przystosowane dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność platform

Brak platformy przy budynku szkoły.

Dostosowanie parkingów

Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy ulicy Astronautów tuż za wejściem na teren szkoły.

Prawo wstępu z psem asystującym

Możliwy jest wstęp z psem asystującym do pomieszczeń dostępnych dla interesantów.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Informacje głosowe zapewniają pracownicy szkoły.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnej w budynku.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak dostępu dla internetowego tłumacza migowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 maja 2023 18:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Beata Wojtyra
Ilość wyświetleń: 165
17 maja 2023 20:44 (Beata Wojtyra) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
17 maja 2023 20:36 (Beata Wojtyra) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
17 maja 2023 20:26 (Beata Wojtyra) - Aktualizacja deklaracji dostępności.